Podíl hybridů a elektromobilů v ČR přesáhl jedno procento, vede Toyota

Praha - Podíl hybridních aut a elektromobilů na celkovém trhu v ČR letos v pololetí přesáhl jedno procento, loni to bylo méně než 0,6 procenta. Nejúspěšnějším prodejcem a dlouhodobým průkopníkem kombinace konvenčního spalovacího motoru a elektromotoru je Toyota.

Přidejte svůj názor

Nabíjecí stanice pro elektromobily

Celkem se letos za šest měsíců prodej aut na elektrický pohon zdvojnásobil na 1492 elektromobilů a hybridů, což je zároveň o 26 víc než prodaných aut na CNG. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Toyota letos prodala v Česku 994 hybridních aut a její prémiová značka Lexus je druhá se 125 vozy. Následuje BMW se 121 auty na elektrický nebo hybridní pohon.

"Každý pátý prodaný model Toyoty v České republice už má hybridní pohon. U značky Lexus je podíl hybridních modelů dokonce přes 80 procent. Naše dosavadní letošní výsledky míří již k 1200 prodaným hybridní vozům od začátku roku. Celkem jsme v ČR prodali už skoro 4000 hybridních aut," uvedl ředitel českého zastoupení Toyoty a Lexusu Martin Peleška. Mezi ojetinami zatím hybridy a elektromobily příliš netáhnou.

Hybridní pohon je lehčí, má jednodušší motor složený z méně dílů, čímž se podle odborníků snižuje pravděpodobnost, že se některý z nich porouchá. Záruka na baterie bývá přes deset let a mnohdy může přežít auto i majitele, dlouhou životnost zaručuje vlastní chladicí systém.

V současnosti jsou na trhu jak klasické hybridy, u kterých se baterie dobíjí hlavně při brzdění, tak plug-in hybridy s dobíjením z elektrické zásuvky. Elektromotor slouží hlavně pro rozjezdy a pomalé průjezdy měst, spalovací motor pro dopravu na delší vzdálenosti.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Česká Tatra začne montovat svoje auta v Ázerbájdžánu

19.12.2017 19:21 Kopřivnice (Novojičínsko) - Kopřivnická automobilka Tatra začne montovat své nákladní automobily v…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Autonovinkách

reklama
reklama