Návrat 90. let? Toyota představí Crown Concept a novou Century

Praha - Toyota na 45. ročníku tokijského autosalonu představí svůj koncepční model Crown Concept. Vůz je ukázkou spojení tradic legendárního modelu Crown z roku 1955 a inovace. Toyota v Tokiu představí také svůj nový model Century, jehož uvedení na trh je naplánováno na polovinu roku 2018.

Přidejte svůj názor

Toyota Century

Model Crown Concept je postavený na podvozkové platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) a testovaný na německém závodním okruhu Nürburgring. Kromě agilního jízdního chování se vůz pyšní vysokou jízdní stabilitou za nízkých i vysokých rychlostí bez ohledu na povrch vozovky.

Toyota také využije datových komunikačních modulů zabudovaných do aut. Ty budou standardní součástí sériově vyráběných vozů vycházejících z konceptu Crown Concept.

Technologie Toyota nezahrnují pouze automatické brzdění, ale zaměřují se i na inteligentní dopravní systém. Cílem je zajistit bezpečnost sdílením informací o různých objektech, dopravních signálech a dalších vozidlech.

Prostřednictvím služeb mobility chce Toyota přispět k zamezení kolon v městské dopravě díky využívání dat o dopravních zácpách. Toyota má dále v plánu provádět dálkovou diagnostiku vozidel pomocí palubních technologií s cílem předvídat možné technické problémy vozidel a zajistit jejich údržbu.

Model Century příští generace

Nová Toyota Century třetí generace navazuje na tradice řemeslného zpracování a vysoké kvality s důrazem na klíčové ekologické parametry a celkové uspořádání, které ctí maximální pohodlí posádky. Z designového ztvárnění kabiny i vnějšku vozu je zřejmá notná dávka šarmu, v souladu s tradicemi modelu Century. Nové Century se kromě toho pyšní vyspělými prvky výbavy a komfortními funkcemi, nanejvýš příslušejícími luxusní limuzíně.

 

Toyotu Century nyní pohání hybridní soustava s jednotkou 5,0 litru V8 s mimořádně nízkou spotřebou paliva. Kromě toho se prodloužil rozvor náprav, zmenšil se výškový odstup mezi prahovou lištou a podlahou a zároveň se zvětšila maximální výška dveřních otvorů – to vše je přínosem pro vrcholný požitek z cestování na zadních sedadlech.

Japonský design exteriéru

Okouzlující a elegantní exteriér ještě zvýrazňují tradiční prvky japonského designu v rámci celého vozidla, jako je např. maska chladiče nebo černá úprava zadních skupinových svítilen. V interiéru zaujme konstrukce zvýšeného stropu a exkluzivní látka. Nastavitelná zadní sedadla s masážní funkcí jsou vylepšena elektricky ovládanou opěrkou pro nohy v souladu s tradicemi prvotřídního pohodlí a kultivovaného cestování.
Nárůst délky vozidla, rozvoru náprav a rozchodu kol přináší prostorný a důstojný styl. Velkorysé pohodlí pro cestující na zadních sedadlech pramení z větší kabiny těžící z prodlouženého rozvoru náprav.

Odkaz modelu Century je na první pohled zřejmý z čelních partií vozidla s hladce navazující maskou chladiče, světlomety a dalšími prvky, které evokují jednoduché, estetické a moderní ztvárnění.

Maska chladiče používá zdvojenou konstrukci se vzorem složeným z korunek za svislou mřížkou a obrysovými světly.

Design interiéru s vlnou či kůží

V prostoru zadních sedadel zaujme vzorované čalounění od zadní strany předních sedadel až po panely obložení dveří, zde s důrazem na prostornost v horizontální rovině. K čalounění sedadel se používají jen nejkvalitnější materiály, včetně stoprocentní vlny chlubící se mimořádnou elasticitou a měkkostí. Varianty s interiérem v kůži nabízejí exkluzivní čalounění s jemnou texturou.

Na předních sedadlech se podobně jako vzadu používá horizontálně vzorované čalounění s důrazem na prostornost. Černý vzorovaný dekor uprostřed přístrojového panelu vyjadřuje noblesní a rafinovaný charakter interiéru.

K cestovnímu pohodlí přispívá plynule elektricky nastavitelná opěrka pro nohy a nastavitelná zadní sedadla s masážní funkcí.

Multifunkční LCD panel zabudovaný do středové loketní opěrky umožňuje pasažérům ovládat všechna sedadla, klimatizaci a audio soustavu.

Vůz dále nabízí prvky výbavy užitečné pro práci i zábavu, jako např. psací stoleček, lampičku na čtení, systém zábavy pro cestující na zadních sedadlech s velkým displejem a prémiovou audio soustavu s 20 reproduktory.

Mimořádná tuhost karoserie

K jízdní stabilitě a špičkovému cestovnímu pohodlí přispívá speciálně odladěný podvozek, mimořádná tuhost karoserie a nově vyvinuté pneumatiky, zaměřené na jízdní pohodlí a nižší přenos vibrací od vozovky.

Díky optimálnímu uložení motoru a systému aktivního potlačování hluku se podařilo utlumit zvuky a vibrace při spouštění motoru, včetně hladké akcelerace a působivého ticha v celé kabině.

Jednotka 5,0 litru 2UR-FSE V8, využívající technologii přímého vstřikování pro nízkou spotřebu paliva a vysoký výkon, spolupracuje s hybridním systémem s cílem dosáhnout nejnižší spotřeby paliva v dané třídě. K tichému a hladkému cestování přispívá i zařízení dvoustupňové regulace otáček motoru.

Vůz se pyšní různými bezpečnostními prvky, které podobné limuzíně příslušejí, jako např. bezpečnostním paketem Toyota Safety Sense, systémem sledování mrtvého úhlu nebo systémem monitorování provozu za vozidlem.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Škoda plánuje příští rok vyrobit 100 tisíc vozů Karoq, chystá i první…

12.10.2017 09:23 Mladá Boleslav - Škoda Auto plánuje příští rok vyrobit až sto tisíc nových vozů Karoq. Jeho výroba…

Značka benzinu Natural mizí z Česka, řidiči ho nenatankují ani u MOL

03.10.2017 15:29 Praha - Benzin pod značkou Natural už tuzemští motoristé nenatankují ani u čerpacích stanic značky…

Česká firma uvedla na trh dodávku na elektrický pohon

01.10.2017 11:17 Ostrava - Ostravská společnost Velor-X-Trike uvedla na český trh nová vozidla na elektrický pohon:…

Toyota a Mazda budou spolupracovat v oblasti elektromobilů

28.09.2017 09:44 Tokio - Japonské automobilky Toyota Motor a Mazda Motor se dohodly na vytvoření společného podniku…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Autonovinkách

reklama
reklama