Německé šrotovné zvýšilo zájem o Škodovky

Takzvaná šrotační prémie, kterou zavedla před časem německá spolková vláda, vede k lepším prodejním výsledkům, než se čekalo. Nejvíce z ní těží automobilky Škoda a Volkswagen.

Přidejte svůj názor

Německo se rozhodlo dát každému, kdo si do konce roku koupí nové auto, dotaci 2.500 eur. Jedinou podmínkou je ekologická likvidace vozu staršího 9 let. Zájem o finanční pomoc je však vyšší, než se očekávalo a hrozí, že uvolněné peněžní prostředky brzy dojdou. Vláda přitom vyčlenila 1,5 miliardy eur a jakékoliv další navyšování fondu odmítá.

S využitím šrotovného se v Německu dosud podařilo prodat 90.000 aut domácí značky Volkswagen a téměř 50.000 Škodovek. Na 40.000 zákazníků pak volilo automobilku Opel a 30.000 si připsal francouzský Renault i italský Fiat. Celkem se v únoru na německém trhu zvýšil meziročně odbyt nových vozů o 21,5 procenta.

Více o autech na www.autoroad.cz

Témata: šrotovné
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Auta z koncernu VW dotčená skandálem by mohla přijít o registraci

25.07.2017 15:31 Berlín - Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí…

Německo má plán na snížení emisí naftových vozů

21.07.2017 12:57 Berlín - Zákazy jízd naftových aut v německých městech má odvrátit plán, který zahrnuje snížení…

Tesla ukázala nový elektromobil Model 3

10.07.2017 09:19 Washington - První sedan elektromobilu Model 3 americké automobilky Tesla sjel o víkendu z výrobní…

Prodej nových aut v pololetí vzrostl, Češi preferují tyto tři značky

04.07.2017 15:44 Aktualizováno Praha - Prodej nových osobních aut v prvním pololetí vzrostl o 8,8 procenta na 144.451 vozů.…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Autonovinkách

reklama
reklama