Řidiči dál uplácejí na STK, teď hlavně kvůli emisím

Praha - Na tuzemských Stanicích technické kontroly stále přetrvává praxe, že stačí pár stokorun technikovi a staré "čoudící" auto může odjet. Letos už kvůli tomu ministerstvo dopravy nechalo zcela zavřít šestnáct stanic měření emisí a jednu Stanici technické kontroly.

Přidejte svůj názor

Právě měření emisí je teď největší živnou půdou pro možné úplatky. Na silnicích se totiž stále pohybuje téměř milion aut bez katalyzátoru. "Průměrně prověřujeme jednu stanici kontroly týdně. Častěji k nekalostem podle našeho zjištění dochází u měření emisí," potvrdil mluvčí resortu dopravy Karel Hanzelka.

V České republice už bezmála rok funguje systém, kdy ministerští úředníci mohou na počítači sledovat, co právě provádí technici na STK či měření emisí. Jenže ani za tu dobu se nepodařilo zařídit, aby celý systém byl doplněn o kamery.

V Česku je nyní zhruba 350 Stanic technické kontroly. Zhruba jedna pětina z nich si kamery pořídila, i když to zákon po nich nevyžaduje.

Témata: doprava
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Autonovinkách

reklama
reklama