TEST: Škoda Octavia Scout versus Nissan X-trail. Kdo je lepší?

Praha - Dvojice novinek Nissan X-trail a Škoda Octavia Scout se v naší redakci již jednou objevila a ačkoliv obě auta patří do odlišných kategorií, najde se na nich hned několik společných faktorů. A právě proto jsme se rozhodli tyhle dva modely postavit proti sobě a zjistit, zda je lepší moderní SUV anebo lehce zvýšený kombík střední třídy. Co myslíte, v čem bude X-trail lepší a v čem jej Octavia Scout zaručeně porazí? Auta testoval Roman Havlín ze sesterské redakce serveru AutoRoad.cz.

Přidejte svůj názor

Test Nissanu X-trail a Škody Octavia Scout

Předem je však nutné podotknout, že nová generace X-traila už není plnohodnotný teréňák a proti němu postavený Scout zase hraje úlohu drsnějšího běžného auta typu kombi. V testu jsou navíc dvě odlišné verze, zatímco Nissan byl poháněn benzínovým čtyřválcem a nenabízel pohon všech kol, Škodovka měla pod kapotou naftu a přiřaditelný pohon 4x4 za pomoci spojky Haldex. Ve výsledku tak zde máme dvě různá auta, která ale v mnohých případech mohou posloužit naprosto stejně.

Dva odlišné přístupy

Novodobý X-trail je po stránce designu defacto menší kopií dříve testovaného Qashqaie. Najdeme tak na něm tradiční masku chladiče a do jisté míry okopírované přední světlomety. Japonský vůz nabízí oblé křivky, jenž maskují poměrně robustní karoserii a tak trošku i jeho terénní ambice. V rámci testované specifikace jsme měli příplatková 19ti palcová kola, jenž ve spojení se světlou výškou 210 mm jasně předčí protivníka z české stáje.

Škoda Octavia Scout má totiž světlou výšku 171 mm a do testu přijela na „pouze" sedmnáctkách, jejichž design se mě osobně ale moc nelíbí. V řeči čísel se tak zdá být rozdíl mezi oběma auty celkem velký, jenže při běžném pohledu laika to tak rozhodně nevypadá. Mohutná karoserie Nissanu totiž dává pocit krále, ale prvotní zdání leckdy může klamat.

Nejnovější Scout totiž tuhle ztrátu dohání dost chytře. Vůz umí být se správným lakem karoserie a koly mnohem atraktivnějším než jeho japonský soupeř. Už jen to, že se jedná o Škodovku a má tak potřebné plasty, je plusovým bodem, který se u velkého procenta Čechů počítá. Celkový dojem drsné Octavie dotvářejí plastové lemy blatníků, prahů a stříbrné ochranné plastové panely zespodu nárazníků. Na konto X-trailu je ale nutné dodat, že někteří naopak upřednostňují obří tvary karoserie, čímž si dodávají pocit bezpečnosti pro sebe a zbytek rodiny a na plasty či umělou drsnost si vážně nepotrpí.

Celý dvojtest s výsledky čtěte zde

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

TEST: Subaru Forester 2.0i Lineartronic. Jak se jednou svezete, za volant…

18.09.2017 11:45 V redakci už jsme zástupce plejád nějakou dobu neměli, a tak před podzimní smrští novinek…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Autonovinkách

reklama
reklama