TEST: Renault Mégane Grandtour 1.2 TCe (2017): Může se rovnat s Golfem?

Když se skoro před dvěma lety na autosalonu ve Frankfurtu poprvé představil Renault Mégane ve čtvrté generaci, nemohli jsme se dočkat jeho uvedení na český trh a na následný test. K němu již párkrát došlo, ale až nyní zde máme verzi Grandtour s motorem TCe o výkonu 130 koní. Ta je o něco nudnější a klidnější verzí, než je vrcholný Mégane GT s výkonem 205 koní. Je s tímhle francouzským kombíkem radost jezdit? A v čem stačí a nestačí na konkurenci?

Přidejte svůj názor

Renault Mégane Grandtour 1.2 TCe (2017)

Design

Francouzská auta jsou pověstná svým nestárnoucím designem a máme dojem, že to samé se bude týkat také současného Méganu. Jen se podívejte na přiloženou fotogalerii a zkuste se zamyslet, zda takové auto bude třeba za deset let vypadat nudně. Podle nás níkoliv. S novou generací je tady i nový tvar předních světlometů, v našem případě s LED technikou. Oproti předchůdci došlo se snížený výšky o 24 mm, což přidává na sportovnosti.

Hlavně v šeru je pak radost pohledět na LED linku v zadních světlometech. Jednou jsme v rámci převozu vozu použili další vůz jako doprovodný a pohled z něj na záď Méganu byla přímo úchvatná. I zde však platí, že ne vše je zadarmo a tak FullLED přední světla nečekejte v základu, stejně tak jak některé odstíny karoserie či designy litých kol.

Mohlo by vás zajímat: Jak opravit píchlou pneumatiku? Tady je několik způsobů

Interiér

V kabině Méganu Grandtour to ovšem vypadá takřka stejně, jako ve větším Talismanu. Nebýt menšího místa pro posádku, asi byste ani nepoznali, v jakém autě sedíte. Potěší snad jen digitální přístrojový štít, jenž mění svou grafiku v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Trošku nás ale štval obří vertikální dotykový displej s úhlopříčkou sedm palců. Ano, je to sice luxusní prvek výbavy, jenže když odhlédneme od neskutečné náchylnosti k otiskům prstů, jeho ovládání je někdy dost zmatečné.

Blokujete prostřední nebo rychlý pruh dálnice? Riskujete hodně

Třeba nastavit klimatizaci je zde složitý úkon, který snad ani nedoporučujeme provádět za jízdy. Na středovém panelu jsou sice otočné ovladače pro volbu teploty (max. do 25 stupňů Celsia), ovšem tím veškeré ovládání skrze tlačítka končí. Intenzita ofuku a jeho směr lze ovládat jen dotykem prstu, na který systém leckdy reagoval opožděně. Jinak je ale Mégane celkem slušně zpracované a kvalitní auto. Středový tunel je jednoduchý, bez zbytečností navíc a řidič má společně se spolujezdcem vpředu dostatek místa ve všech směrech.

Pokračování testu najdete na webu AutoRoad.cz

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: TEST: Renault Mégane Grandtour 1.2 TCe (2017): Může se rovnat s Golfem?

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Za kolik nyní natankujete? Přehled cen v Česku a za hranicemi

27.04.2017 10:14 Aktualizováno Praha - Průměrná cena benzinu Natural 95 stoupla v ČR za poslední týden o dva haléře na 31,20…

Odbourávání alkoholu? Každý to má jinak. Rozdíly jsou značné, ukázal test

15.04.2017 19:08 Aktualizováno Praha - Každý člověk odbourává alkohol v krvi jinak a rozdílně dlouho. Sto kilogramů vážící muž ve…

Chorvatsko-slovinskou hranici paralyzovaly kontroly, Záhřeb je po týdnu…

14.04.2017 16:44 Záhřeb - Ihned po zavedení kontrol na chorvatsko-slovinských hranicích nastaly značné problémy.…

Benzinky v ČR začaly zdražovat, vyplatí se tankovat za hranicemi. Přehled…

13.04.2017 10:27 Aktualizováno Praha - Průměrná cena benzinu Natural 95 stoupla proti minulé středě o 15 haléřů na 31,05 koruny za…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama

Nejčtenější o Autonovinkách

reklama
reklama