TEST: Toyota C-HR 1.8i Hybrid. Japonská X6ka na baterky

V druhé polovině roku 2016 si pro nás Toyota připravila odhalení nového kompaktního crossoveru s trošku matoucím označením C-HR. Právě název a vzhled jsou dva aspekty, kterými bude novinka budit rozruch ještě asi pěkně dlouho. V nabídce je sice i čistě benzinová verze, ovšem my jsme sáhli v rámci testu po hybridní variantě. Jak jezdí konkurent Nissanu Qashqai s atmosférickou jednaosmičkou a bateriemi v kufru?

Přidejte svůj názor

Toyota C-HR 1.8 Hybrid (2017)

Design

Předně je nutno říci, že rozměrově je Toyota C-HR pomyslným středem mezi modely Auris a RAV4. Může za to délka 4 360 mm, šířka 1 795 mm a výška 1 565 mm. My však testujeme verzi Hybrid, která má v základu o deset milimetrů nižší světlou výšku. Tabulkové hodnoty ale nejsou ničím podstatným, jelikož až živý pohled na vůz odhalí, jak moc je tenhle stroj extravagantní.

Sice rádi zmiňujeme, že hlavně produkty automobilové značky DS jsou snad nejvíce nápadnými auty současné masové produkce, jenže po příchodu Toyoty C-HR se vše mění. Nebojíme se uvést, že tohle vypadá jak o něco menší japonské BMW X6 s logem Toyoty. Ostře řezaná záď, mohutné boky a zkosené zadní okno, skrze které toho bohužel moc neuvidíte.

A čistě pro zajímavost, víte, co zkratka C-HR znamená? Sami Japonci to totiž nevědí, podle zdrojů přímo z vedení se nejčastěji uvádí označení Coupé High Rider anebo také Compact Hybrid Revolution. Je tak čistě na vás, jak si zkratku vozu přeberete, faktem zůstává, že tohle se minimálně po vizuální stránce povedlo.

Interiér

Kdo bude mít tu čest usednout do kabiny Toyoty C-HR, hned ho zaujme všude možně umístěné čalounění s motivem diamantu. Tedy alespoň podle Toyoty to má být diamant, podle nás je to spíše lichoběžník. Najdeme jej naprosto všude, na stropě, ve dveřích, i okolo tlačítek na středovém tunelu. Líbí se nám decentní displej klimatizace s příjemným modrým podsvícením a přes celou palubní desku táhnoucí se výrazná modrá lišta občas vypadala, že snad dokáže svítit i v noci.

Technické nadšence potěší obří dotyková obrazovka multimediálního systému Toyota Touch 2. Ta je podle náš možná až moc vystouplá a báli bychom se, aby se jí nepokusil nějaký méně inteligentní nenechavec odcizit. Její osmi palcová úhlopříčka určitě neurazí a jen reakce na dotek by mohla být o něco rychlejší. Změnu by potřeboval i navigační systém, jenž je lehce zmatený a jeho ovládání vyžaduje delší cvik.

Zbytek testu hybridní Toyoty najdete v pokračování testu na stránce AutoRoad.cz.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

TEST: Subaru Forester 2.0i Lineartronic. Jak se jednou svezete, za volant…

18.09.2017 11:45 V redakci už jsme zástupce plejád nějakou dobu neměli, a tak před podzimní smrští novinek…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Autonovinkách

reklama
reklama