TEST: Subaru Forester 2.0i Lineartronic. Jak se jednou svezete, za volant už nikoho nepustíte!

V redakci už jsme zástupce plejád nějakou dobu neměli, a tak před podzimní smrští novinek plynoucích z modelového roku 2018 přerušila náš půst ještě ochutnávka ročníku se sedmičkou na konci. A s čím jiným vyrazit na sklonku léta do přírody než s modelem, který si kus krajiny a divočiny vozí s sebou už ve svém názvu?

Přidejte svůj názor

Subaru Forester 2.0i Lineartronic

Jako z kosmetického salónu

Za těch pár let, co je poslední generace Foresteru na očích, jsme si stačili zvyknout. Ano, uznávám, takové tvrzení obvykle nebývá známkou kdovíjaké chvály. Jenže auto vloni navštívilo kosmetický salón a modifikace zejména v přední části posunuly Fozzyho z pozice asijského SUV do postavení asijského SUV, na které se dá koukat a kterému to z určitého pohledu i docela sluší. To je především zásluha nárazníku a masky chladiče zdůrazňujícího horizontální linie. S výjimkou nejlevnějšího stupně výbavy Active zdobí předek auta ještě BiLEDkové světlomety s originálně řešeným páskem denního svícení a funkcí natáčení do zatáček. Tvary karoserie jsou jinak ryze funkční. Krátké převisy oceníte v terénu, krabicoidní kabina toho pojme opravdu spoustu a velmi bohaté prosklení zase budete kvitovat při parkování. Za zmínku stojí posunutá vnější zrcátka na samostatných nosičích, které tak výrazně zmenšují mrtvé úhly A sloupků.

Králem prostoru i ergonomie

Jestli ale něčím dovede Fozzy přesvědčit, pak je to vnitřní prostor ve všech třech dimenzích. Na šířku, délku a kupodivu i výšku si budete chrochtat blahem nejen na předních sedačkách, ale kritické hlasy neuslyšíte ani od cestujících vzadu. Místa a vzdušnosti je tam totiž spoustu, stejně jako za pátými dveřmi. Sem se na plochu dlouhou 94 cm a širokou 107 cm vejde v základu 505 litrů. A to se pod podlahu ještě vleze rezervní kolo, které je vždycky lepší než polovičaté lepicí sady.

Lehkou kritiku směřujeme k samotným sedačkám, které mají kratší sedáky, jsou vcelku mělké a mají bočnice daleko od sebe, takže řidič subtilnější postavy bude mít snahy držet se v zatáčkách volantu a neucítí tak dobře auto po zadnicí. Posed za volantem je ale bezvadný a ani palubní deska už nepřipomíná retro dobu s devadesátkovými autorádii. Plasty jsou měkčené, chod všech tlačítek jednoznačný a ovládání velmi dobře ergonomicky zvládnuté.

Celý test včetně jízdních dojmů a bohaté fotogalerie najdete na AutoRoad.CZ.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Autonovinkách

reklama
reklama