Nová Audi A6: bude jezdit i na baterky

Praha - Audi dokončilo obměnu svého luxusního segmentu. Jako poslední přijíždí očekávaný střední sedan, Audi A6. Je kratší, lehčí, ale lepší.

Přidejte svůj názor

Nová Audi A6 i jako hybrid

Audi A6 má na co navazovat. Řada A6 je sice známa jen posledních pár let, navazuje ale na proslulou řadu 100, kdysi vrcholnou řadu Audi, která se vyráběla už od 60. let.  Poslední generace v této slavné rodině dostala oproti minulé generaci sice povědomé, ale mnohem atletičtější tělo oproti hamatné generaci dosavadní.

Přestože auta častěji rostou, nová Audi A6 se zkrátila. Jde jen o nepatrný jeden centimetr a dva milimetry, přesto je znát, že zde již zvětšování není racionální. Co se ale může zvětšovat vždy, je rozvor. Ten narostl o sedm centimetrů a protože je to právě on, kdo determinuje vnitřní rozměry vozu, máme se na co těšit.  Na zmenšení převisů doplatil kufr, který se smrskl o 16 litrů na 530 l.

Než vejdeme dovnitř, podívejme se na motory. Benzínovým základem je osvědčený 2,8 FSI o výkonu 204 koní, který je standardně dodáván s převodovkou Multitronic (CVT). Nabídka pokračuje přeplňovaným třílitrem 3,0 TFSI, jehož výkon je 300 koní.  Vrcholné benzínové motorizace přijdou až později.

Máme tu také diesely,  základem je dvoulitr TDI o výkonu 175 koní, který je jako jediný v nabídce dodáván s manuální převodovkou. Silnější diesel je dodáván ve dvou variantách podle toho, jde-li o předokolku nebo Quattro. Verze s pohonem jediné nápravy má výkon 204 koní, Quattro 245 koní.

A to nejlepší nakonec. Audi A6 přijede i jako plnohodnotný hybrid. Půjde o elektromotor spolu s benzínovým motorem 2,0 TFSI o výkonech  210 + 45 koní. Plně hybridní systém umí jet až 3 km čistě na elektřinu. Elektromotor je umístěn přímo v osmistupňové automatické převodovce, baterie jsou v kufru. Kombinovaná spotřeba činí 6,2 litru, což je více než u všech dieselových variant.

Audi má tradičně dobře zpracované interiéry a ani tato generace A6 není výjimkou. Interiér se zvětšil. Standardem je multimediání systém MMI s výsuvným displejem o úhlopříčce 6,5 nebo 8 palců. Systém komunikuje s adaptivními světlomety, díky čemuž dokáže ovládat módy svícení již s předstihem. Příplatkovou výbavou je také displej mezi budíky na panelu před řidičem a také oblíbený head-up displej, který promítá důležité údaje přímo na čelní sklo. Základem je dvouzónová klimatizace nebo elektromechanická ruční brzda, díky které není nutné mít v interiéru nevzhlednou tyč brzdy.

Známe již také první ceny. Verze s nejslabším dieselem bude dostupná přesně za milion korun. Základní benzín bude o 35 tisíc dražší...



Zdroj: AutoRoad.cz

Témata: Audi
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Ford svolává 550 tisíc vozů k opravě. Zaparkované auto se může rozjet

19.07.2018 08:27 Detroit - Kvůli vážnému problému s řadicí pákou svolává Ford Motor v Severní Americe zhruba 550…

Rolls-Royce vyvíjí speciální pohon pro létající taxi, zvládne rychlost 400…

16.07.2018 08:51 Aktualizováno Farnborough - Britská strojírenská firma Rolls-Royce navrhla systém pro létající taxi. Letoun…

Japonsko vytvoří regulace pro aeromobily, létat mají už v roce 2023

04.07.2018 07:28 Tokio - Zvláštní rada v Japonsku, ve které usednou technologičtí vývojáři a ministerští úředníci,…

OBRAZEM: Motoristická výstava Legendy přilákala tisíce lidí

10.06.2018 19:05 Praha - Na Výstavišti v Holešovicích dnes odpoledne skončil pátý ročník motoristické výstavy…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Autonovinkách

reklama
reklama