OBRAZEM: Mimoňské války - S deštěm o závod

Ralsko - Co by nemělo chybět správnému autu? Bez váhání bych řekla, že volant, kola a nějaký ten pedál. Ale tuningáři, kteří o posledním prázdninovém víkendu dorazili na Mimoňské války, by se mnou zřejmě nesouhlasili.

Přidejte svůj názor

Mimoňské války 2011

V prostoru bývalého vojenského letiště se již tradičně konala tuningová akce, která přilákala tisíce návštěvníků. Jejich přesný počet zatím není známý, pořadatelé ho v neděli ještě neznali. A netroufali si ani odhadovat.

Lidé ze všech koutů republiky, ale i z Polska či Slovenska se začali sjíždět už v pátek večer. Na vyhrazené dráze se odehrály první sprinty na čtvrt míle, slalom a rychlostní zkouška. Umrtvující horko pomalu skončilo a všichni si užívali první srazový večer na party, která trvala až do ranních hodin. Ale její zakončení bylo tragické.

V sobotu v šest hodin ráno opilý řidič Volkswagenu Passat vjel i přes zákaz na trávník a přejel dvaadvacetiletého mladíka, který po probdělé noci spal v trávě. Vrtulník ho musel s otevřenou zlomeninou nohy transportovat do nemocnice, jezdce zase zpacifikovala policie.


Škodovka versus Ferrari? Vítěz byl jasný

Další příval natěšených závodníků i „jen“ fanoušků a obdivovatelů tuningu nastal v sobotu. Během celého dopoledne se v okolí Mimoně, České Lípy i Doks tvořily dlouhé kolony. Silničáři tam totiž budují dvě nové kruhové křižovatky a doprava je řízena semafory. Ty ovšem na takový nával nebyly připravené.

V prostoru letiště už v poledne nebylo kde zaparkovat, lidé okupovali stánky s pivem, stavěli stany a všemožně se motali obrovským prostorem ve snaze se zorientovat. Ohrazená dráha, na níž už od rána probíhaly další soutěže, byla okupovaná nadšenými návštěvníky, kteří se tlačili na zábradlí, aby viděli co nejvíc, případně vylézali na kovové barely, z nichž měli výhled ještě lepší. Někteří to neřešili a vylezli si na svá auta, z nichž měli výhled naprosto bezkonkurenční. A těm, kteří si sáhli hlouběji do kapsy a investovali 500 korun do pětiminutového letu vrtulníkem, se naskytl nevídaný pohled nejen na nádhernou krajinu, ale také na miniaturní postavičky a autíčka míhající se po letišti.

Už v devět ráno začali tuningáři gumováním, slalomem, volnými jízdami a Dynocupem. Od jedenácti se začali šikovat ke sprintům na čtvrt míle. A ty vypukly úderem jedné hodiny odpolední. Společně s prvními kapkami z čím dál zamračenějšího nebe.

Dráha byla uzpůsobená pro čtyři závodníky a začala čtveřice kaipanů. Ti dostali přednost před zbylými dvěma sty přihlášenými. Proč? Zcela jednoduše proto, že neměly střechu a pořadatelé se obávali, že co nevidět přijde ohlašovaný déšť. V té chvíli zatím jen drobně mrholilo. Ale ochladilo se natolik, že všichni, kdo ještě předchozí den umírali ve třicetistupňovém vedru, začali oblékat mikiny a dlouhé kalhoty.

Kaipany několikrát profrčely kolem několika tisíc diváků nalepených na zábradlí. Každé nové kolo vždy odstartovala jedna ze sličných hostesek v minišatech a černých lodičkách na vražedně vysokých podpatcích. Posléze se ale i některé z nich přioblékly, a tak se závodníci mohli soustředit už jen na svou jízdu.


(Foto: Jana Maxová, EuroZprávy.cz)

Než všichni přihlášení dosprintovali, trvalo to několik hodin. A z podmračeného nebe se stalo nebe ocelové. Déšť zesílil a vytrvale se snášel k zemi, aniž by byť jen na chvíli ustal. Ani to ovšem nikoho z přítomných neodradilo.

A jak rychlostní klání skončilo? Mnohé fandy to zřejmě nepřekvapí – drtivě zvítězily staré dobré škodovky. V kategorii do obsahu 1400 ccm se jako první umístil Tomáš Juhaňák se svou Škoda 110R, druhý skončil Tomáš Stránský se Škodou Rapid a třetí Kraken s favoritem. Škodovky obsadily i čtvrté a páté místo.

V kategorii do obsahu 1600 ccm skončil první Jarda Pešan se Škodou 110R, druhý David Vti s Hondou Civic Vti a třetí Jarda Janák a VW Golf. U obsahu do 2000 ccm bodovaly Citroeny a Opely. První se umístil Jiří Nikl s Citroenem BX, druhý Tomáš Havlíček s Opelem Corsa, třetí Jakub Bína s Citroenem Xsara.'

Zajímavé byly výsledky vozů nad 4 000 ccm. Ačkoliv mezi 22 závodníky, přihlášenými do této kategorie, převažovaly Porsche či Ferrari, zvítězil R32 Turbo Motors s vozem VW Golf. Druhé bylo Porsche 997 Turbo a třetí a čtvrté místo obsadily Nissany GTR. Ferrari skončilo až osmé.


Déšť dští, fandové balí kufry

Tuningáři rádi obdivují vyleštěná vozítka, zvědavě nahlížejí pod otevřené kapoty, nenápadně mrknou na interiér vozu a ještě radši protáčí kola před stovkami užaslých tváří. Proto na samém konci dne, po vyhlášení výsledků, následovala spanilá jízda po letišti.

Auta se zařadila za sebe a pomalu projížděla kolem fandů. Naleštěná Audi, vymazlené škodovky, pomalované Opely, nablýskaná Porsche a další skvosty, které na ulici běžně neuvidíte. Luxusní auta za miliony se projížděla společně se starými ojetinami, které ale dokázaly překvapit svými vlastnostmi. Návštěvníci je fascinovaně pozorovali a fotoaparáty cvakaly. Jakmile se přiblížil úsek s pneumatikami, řidiči se ocitli ve svém živlu a kola jen skřípěla. Jezdili stále dokola, bylo jich tolik, že se tvořily kolony a auta v nich jen pomalu popojížděla. A řidičům to nadšení vydrželo ještě dlouho poté, co promáčení a na kost zmrzlí návštěvníci hledali spásu ve svých vozech či stanech.

Zlatým hřebem večera měla být party na volném prostoru. Od čtyř odpoledne do devíti večer bez přestávky lilo jako z konve. A letiště se začalo pomalu vyprazdňovat. Za tmy už tam zbylo jen pár nadšenců, odhodlaných nocovat buď v promáčených stanech, nebo v suchu a nepohodlí aut. Hudba z otevřených vozů i z reproduktorů od pivních stanů se vznášela vzduchem a závodníci neúnavně pokračovali ve spanilé jízdě, akorát zapnuli blinkry, aby na sebe všechny dostatečně upozornili.

Okolo desáté déšť jako mávnutím kouzelného proutku ustal, na betonové ploše letiště se utvořila jezera, ale nebe bylo náhle jasné a plné hvězd. Pro páry, které byly po celodenních projížďkách, řádění a několika panácích v náladě, to byla romantika jako hrom. Až na tu strašnou zimu.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Ford svolává 550 tisíc vozů k opravě. Zaparkované auto se může rozjet

19.07.2018 08:27 Detroit - Kvůli vážnému problému s řadicí pákou svolává Ford Motor v Severní Americe zhruba 550…

Rolls-Royce vyvíjí speciální pohon pro létající taxi, zvládne rychlost 400…

16.07.2018 08:51 Aktualizováno Farnborough - Britská strojírenská firma Rolls-Royce navrhla systém pro létající taxi. Letoun…

Japonsko vytvoří regulace pro aeromobily, létat mají už v roce 2023

04.07.2018 07:28 Tokio - Zvláštní rada v Japonsku, ve které usednou technologičtí vývojáři a ministerští úředníci,…

OBRAZEM: Motoristická výstava Legendy přilákala tisíce lidí

10.06.2018 19:05 Praha - Na Výstavišti v Holešovicích dnes odpoledne skončil pátý ročník motoristické výstavy…

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Autonovinkách

reklama
reklama